fredag 3. november 2006

Mer høst...

Dette er en kjapp-LO jeg lagde til stafett-pinne-konkur-ransen på Minne-riket. Etter at jeg flytta til Bergen, er jeg blitt glad i kastanjene som detter av trærne om høsten. De er så fine og blanke og gode å ta på! Der jeg kommer fra, fins det ikke skikkelig store trær engang - og ihvertfall ikke av den typen!;o)
Ungene syns også det er artig å plukke kastanjer når de er i den rette alderen, så jeg har hatt to sånne perioder, med daglige stopp hele høsten på vei til eller fra barnehagen, for å plukke dagens fangst. De havner i lommene, de havner i barnehagen, og jeg har en haug i vinduskarmen på kontoret også.

6 kommentarer:

Kathrine sa...

Det virker som en koselig tradisjon! Og så blir det jo veldig flotte bilder av det ;)

Anonym sa...

Ja, kastanjer er fantastiske. Plukket haugvis av kastanjer som barn, lagde figurer og dekorerte. Her finns det ikke en eneste kastanj, men jeg plokker alltid med meg noen når jeg reiser til kastanjetette strøk...akkurat som jeg tar med med noen steiner fra stranden hjemme når jeg er på besøk. Rart hva små glatte objekt inne i handen kan gjøre med en:)

Ania sa...

Så herlig! Det er nydelig rundt Johanneskirken om høsten ja :) Og våren :D Nydelige høstfarger - helt herlig! :) (og atter en gang er jeg lei meg for å ikke ha skikkelige høstbilder fra iår og nå bare regner og regner det og er trist og grått :( )

Camilla Engelstad sa...

Tusen takk for hilsen i bloggen min. Er endelig ferdig med finale oppgaven i minnopol nå. Det var jaggu meg en utfordrende oppgave. Den kastanje LO`en var helt herlig. Kastanjer minner meg om barndommen, var alltid kjempestas å plukke dem.

Catrine sa...

Den kastanje LO'en er virkelig flott! :)

Unknown sa...

En aldeles herlig layout, Ellen. Liker så godt måten du fyller hele layouten med det store bildet... :o)
Jeg syns også kastanjer er flott, og vi har faktisk et gammelt kastanjetre i hagen...