onsdag 27. april 2011

Rutepledd - tadaa!:o)

Restepleddet mitt er ferdig hekla og tova! Skulle vært ferdig før helga, men (selvfølgelig) mangla det noen meter grått garn til å bli ferdig med kanten rundt, så det måtte vente til påska var over og Husfliden åpna igjen. Men igår ble trådene festa og pleddet kasta i vaskemaskinen!
Før toving målte det 150 x 210 cm.
Etter toving har det krympa til 115 x 170 cm.
De harde fakta:
Garn: Rauma Finull, ca 17-18 nøster
Heklekrok: nr. 7
Hver rute har 9 omganger med farge og to omganger med lysegrått ytterst. Rutene ble hekla sammen i siste omgangen. Det ble vaska på 40 graders finvask med litt grønnsåpe og ble akkurat passe tova, syns jeg. Det er fortsatt luftig, lett og mykt. Og varmt, vil jeg tro:o)
Jeg kaller det et restepledd, men det er nok bare halvparten av garnet som kommer fra restelageret. Jeg har nemlig problemer med å sette sammen farger som overhodet ikke passer sammen, selv i et restepledd. Så jeg måtte sortere fargene, og dermed var det ikke nok garn og jeg måtte supplere med nytt. Men jeg får jo brukt opp restene også - og ender opp med tre pledd til slutt!:o)
 
 Rutepleddet havner i julegaveboksen foreløpig, så får jeg se om jeg trenger det til noe anna før desember kommer.

8 kommentarer:

Shy sa...

Fint pledd!
Har hekla eit par pledd, men har ikkje tova dei!

Pia sa...

Digger det du lager - fargene er knall!

banglamarie sa...

Lekkert pledd i gode farger :o)

Malin a.k.a. Boop sa...

Herlig pledd! Elsker sånne fargerike fargeklatter :)

Aquarell sa...

Nydelig pledd. Ser skikkelig herlig ut. :)

Monica sa...

Lekkert! Elsker fargene. Det er veldig DEG! ♥

Ann-Kristin sa...

Så fantastisk fint det vart!

Anne-Britt sa...

Så deilig pledd. Og fine farger!