tirsdag 8. mars 2011

Votter til en venn

Min fine kollega Marit hadde bursdag igår, og fikk et par tova votter av meg. Har brukt ei oppskrift jeg fant i bloggen Kjerstrikk. Ei veldig rett fram og grei votteoppskrift, strikka i dobbelt Finullgarn. Og størrelsen etter toving ble helt perfekt for Marit sine hender, som er sånn 'normal' damestørrelse. Jeg ville lagt på en cm eller to til meg sjøl. Her er vottene før toving:
Jeg tova dem i maskin på 40 graders vask, med litt grønnsåpe. Måtte kjøre programmet to ganger for at de skulle krympe nok. Kanskje det hadde blitt rett med én gang på 60 grader - ikke vet jeg? Sikrest å gjøre det litt gradvis, så man ikke risikerer for mye toving - det er verre...
Hjertene er hekla. Googla og tok den første og beste oppskrifta jeg fant. Brukte bare første runden da, for det skulle jo være veldig små hjerter:o)

Ha en fortsatt fin feitetirsdag!

8 kommentarer:

Pia sa...

Flotte votter! Ha en flott feitetirsdag, ja - fram med chipsen!

Lene sa...

Så fine votter!
Likte spesielt godt hjertene du har feste på. Sånne har jeg også lyst på :)

banglamarie sa...

Lekre votter. Ser supergode ut. Du er flink!
Digger de røde hjertene du har laget! Flotte detaljer!
Ønsker deg en god uke :o)

Ania sa...

De så deilig varme ut, og ikke minst flotte med hjertedetailjen! :)

Unknown sa...

Hei Ellen!
Disse vottenen likte jeg veldig godt! Alt falt ismak hos meg; det at de er stripete, sort/hvite og har den flotteste pynten jeg har sett på votter, kjempekreativt med de små røde hjertene!

Go'helg!

Maren sa...

Nydelige votter! :D Og jeg bare elsket bildet mot himmelen med ballongene!

:)

`Hekla` sa...

Så flotte votter. Fikk virkelig inspirasjon nå ja:-) Din venn ble sikkert glad for disse. Ingenting varmer slik som tova votter! Hjerte detaljen var knall!!

Monstermønster sa...

Oi, Kule i svart og hvitt! Takker for link til votteoppskrift!