onsdag 30. mars 2011

København med barn

Jeg skal på helgetur til København med minstemann på 8. Yihaa - vi gleder oss!:o)
(bilde lånt fra Aftenposten)

Er det noen som har tips til ting man bør få med seg? Vi skal være der fra fredag kveld til mandag kveld.

Jeg har dette på lista foreløpig:
* Experimentarium i Hellerup
* Tycho Brahe Planetarium
* Ripley's Believe It or Not
* Rundetårn
(Tivoli åpner ikke før midten av april)

Det er mest hans tur, så jeg må prøve å stagge mine impulser til å trave fra butikk til butikk;o) Men selvfølgelig skal vi innom et par garnbutikker og noen andre også! Må bare legge inn noe lekebutikker og is-pauser:o)

Noen som vet om noen kule butikker for barn, forresten?

5 kommentarer:

Lisbeth sa...

Du må ta turen innom Sommerfuglen! Der har de mye lekkert garn i følge ryktene. Og Bettes design. http://goknitting.dk/ Butikker for barn har jeg dessverre ikke lenger oversikt over. God tur!

Aquarell sa...

København er en skikkelig fin by! Nyhavn (på bildet) med alle de fargerike husfasadene er et skikkelig koselig sted.
Har lite peiling på butikker for barn, desverre.
God tur!

Ania sa...

Så gøy!
Sjekk ut Travellingmamas blog, kategori Copenhagen: http://travelingmama.net/?cat=59 Kanskje mer for deg, da...
God tur!

banglamarie sa...

Så gøy!! Kjøbenhavn er en herlig by!! Jeg og Lydia var der i november 2009 på jentetur. Vi var innom Zoo og svømmehallen i DGI-byen. DGI ligger rett ved tagstasjonen. Artig å ha en tur innom bassenget. Du kan kikke på bildene fra turen vår på facebook. Albumet heter "hallaise"
Experimentarium var også kjekt! Lydia storkoste seg.

Vi leste Karsten og Petra reiser til Kjøbenhavn da vi var på tur. Boken er nok litt barnslig for ham, men jeg synes det er en av de beste reisebøkene om Kjøbenhavn til barn. Anbefales å kikke i ;o)

Jeg var innom noen gøye butikker, men da må jeg kikke litt på kartet for å huske hvor de lå. Kommer med oppfølginskommentar etterhvert om jeg får gravd dem frem fra hukommelsen.

sommerfuglen regner jeg med du har på listen allerede ;)

Eli sa...

Ingen tips siden vi ikke har vært der men ønsker dere en super tur og regner med at dere kommer til å kose dere masse!! :) *klem*