onsdag 24. august 2011

Til en baby

Litt sommerstrikk jeg har holdt på med til en liten baby som er på vei.

Teppet er klassikeren fra Nøstebarn - kjeeedelig å strikke, men så utrolig deilig og anvendelig til de søte små at det er vel verdt det!
Garn: 2-tråds merinoull fra Nøstebarn i farge 12 (brukte nesten opp 200 g)
Pinner: nr. 6
Antall masker: 160
Størrelse: 107x107 cm (dette varierer selvsagt etter hvor fast man strikker)
Og så var det et par oppskrifter jeg hadde lyst å prøve, så da ble det Stay-on Baby Booties og 

Easy Peasy Leftover Sock Newborn Hat til den lille knerten også. Her har jeg brukt BC Semilla Fino.


Så nå kan babyen bare komme altså!:o)

4 kommentarer:

Eli sa...

Strikket sånt selv + fikk av gode venner da jeg fikk mine gutter og de teppene er GULL verdt; absolutt!Supersøtt det andre du har strikket også. Utrolig fin gave :) Ha en fin ettermiddag; med eller uten strikking. Klem ,E

Ania sa...

Det så godt og lekkert ut egentlig, med den heklekanten! Takk for praten og hjelpen igår forresten! :D

Ann-Kristin sa...

De sokkane der hadde eg heilt dilla på sist vinter, og strikka 13 par trur eg som vart sendt rundt til alle som fikk baby i den tida (mange småtroll i familien vår no:)) Kjempegode, også sitter de så godt på! Super barselgåve du har strikka foresten!!!

banglamarie sa...

Så lekkert det ble! Strikket akkurat likt til mitt fadderbarn for noen år siden. Selv hadde jeg hvite, men må si jeg er mer glad i denne fargen.
Nå strikker jeg gammelråååååsa til min nieses baby.... og etter å ha strikket/heklet så mange gøye teppeoppskrifter er dette trått å strikke. -men verdt det når det er ferdig da. Superdeilig og mykt babyteppe.

Søte sokker og lue også. Herlig farge.

Ønsker deg en superduper helg :)