mandag 11. april 2011

Endelig noe ferdigstrikka:o)

Jeg syns det er litt lenge mellom hver gang det blir noe kreativt her, til tross for at jeg putler på hver eneste dag. Men idag har jeg et par ferdige ting å vise fram iallefall!
Dette er i skrivende stund på vei med pappaen til lille Katja (3 uker) i Krasnodar. Babyteppet som ligger under har jeg vist fram før her.
Omslagsjakken er henta fra boka Strikk til nøstebarn. Jeg har strikka den i tynn alpakka fra Pickles, i fargen Korallrev. Deilig og mykt. Lueoppskrifta er fra Myk start. Er ikke helt sikker på hvilken størrelse jeg endte opp med, men tipper det er 3-6 mnd. sånn cirka. Er litt redd for at lua er litt lita dog...
Knytebåndene og blomsten er hekla. Spiral får du på denne måten: Hekle luftmasker så langt du ønsker, snu og hekle fastmasker tilbake igjen. Vips - spiral!
Supermyk kosekanin blir med fra storebrødrene:o)
Og så har jeg strikka en til av Lilla koftan til PetraO. Den forrige jeg strikka ble bitteliten. Denne ble ganske liten, den óg, selv om jeg la til noen masker både i bredden og lengden, men forhåpentligvis kan den brukes. Strikka i Semilla - økologisk ull fra danske BC Garn.

Herlig å bli heelt ferdig med noe - fritt fram for å begynne på noe nytt! Og det er mange prosjekter som står i kø i hodet mitt!:o)

4 kommentarer:

Aquarell sa...

Nydelige små jakker du har strikket. :)
Fortsatt god uke.

Pia sa...

Flotte gaver til lillesøster!
De har bittesmå hoder når de er nyfødte - det er bare at vi glemmer det etterhvert. Så lua passer sikkert:)

banglamarie sa...

Så lekre strikkeplagg. Flotte oppskrifter og farger! Du er flink og gavmild :)

Eli sa...

Herlige farger! - og så flotte gaver :) *klem*