torsdag 3. februar 2011

Harlekinpledd

Det ferdige pleddet snek seg med blant forrige ukes 365-bilder, men det får vel få en egen post også...
 Den spede start.
Mønsteret var ganske artig å hekle, syns jeg. Men som med alt annet - det blir litt kjedelig når man baaare gjør det samme! Siden jeg hadde litt dårlig tid med dette pleddet, så kunne jeg ikke holde på med noe annet i tillegg. Derfor var det utrolig deilig å bli ferdig og kunne begynne på noe nytt! Jeg har begynt på et par ting, og kommer nok til å begynne på enda et par, bare for å nyte variasjonen!:o)
Pleddet er hekla etter denne oppskrifta.
Garn: Abuelita tjukk merino fra Pickles i fargene Natta!, Gråpus og Rose.
Heklekrok: nr 6
Størrelse: ca 100x170 cm
Garnforbruk: ca 1200 gram
Tidsforbruk: ca 3 uker
Pleddet var en gave til pappa sin 75-årsdag, som vi feira sist helg. Gaven ble godt mottatt, tror jeg:o)

6 kommentarer:

Eli sa...

Fiine teppet :) Virkelig super gave, og mye arbeid lagt ned i! Noe med å drive bare på med den ene tingen; det blir litt kjedelig. Merker det her nå. Jeg har tatt pause i lerkefot-teppet og begynt på et annet; må ha litt variasjon. Gleder meg til å se neste ting du tryller frem :) *klem*

Shy sa...

Det var stilig! Oppskrift er hermed lagret ;)

banglamarie sa...

Kjempeflott gave!! Teppet ble tøft!!

Anne-Britt sa...

Ikke rart han ble glad for dette teppet. Det er nydelig :)

`Hekla` sa...

Så flott det ble. Takk for linken...tror jeg skal våge meg på ett slikt teppe en gang... Skjønner godt at han ble glad for dette teppet ja.:-)

Monai sa...

Så stilig teppe!