lørdag 5. mars 2011

Babyteppe

Endelig et ferdig prosjekt igjen! Ulempen med å holde på med flere ting parallelt er jo at hvert prosjekt tar lengre tid å bli ferdig med. Dette babyteppet starta jeg på etter at harlekinteppet var ferdig i slutten av januar. Det er til en liten jentebaby som er venta i midten av mars. Hadde tenkt å strikke et vanlig rilleteppe i Nøstebarnstil. Hadde sånne til mine egne babyer, og de var bare uunnværlige. Men så er det ganske kjedelig å strikke bare riller, så da jeg fant denne oppskrifta på "Bestemorteppe" i boka Myk start, så gikk jeg for det isteden. Det tok litt lengre tid å strikke, men er fornøyd med det nå når jeg er ferdig!:o)
Jeg brukte Nøstebarn sitt 2-tråds merinoull (i oppskrifta står det Røros lammeullgarn), og la opp 180 masker og strikka til det var ca kvadratisk. Det ble til slutt ca 105 x 110 cm. Brukte bittelitt mer enn 200 gram. Heldigvis hadde jeg et tredje nøste, for jeg gikk tom midt i picotkanten rundt...
Det er altså annenhver rapport med riller og hullmønster (2 rett sammen, 1 kast, fram og tilbake).
Såh - nå er det bare å få ferdig omslagsjakka og lua jeg også tenkte denne lille jenta skal få.  

*strikkestrikke*

5 kommentarer:

Shy sa...

Åh! Det vart veldig fint. Takk for tips!

Maren sa...

Nyyydelig teppe! Ser ut som vannvittig mye arbeid. En typisk UFO for min del... :p

Line A sa...

Nydelig babyteppe!
Har selv hatt to deilige ullpledd fra GullUll (ferdigstrikka) og de har vi brukt masse.. :)

Ania sa...

Dette så aldeles deilig og ikke minst; nydelig ut!! :)

`Hekla` sa...

Så nydelig ett teppe. Det ser mykt og godt ut dette ja:-)