søndag 13. februar 2011

Mer UFO og nytt håp for gammelt garn

Jeg har rydda i garnsøppelsekken min - kasta noe, kasta alle de gamle posene, og sortert garn etter type.
Her er tre av posene - bomull til venstre. Bruker ikke så mye bomull, så det blir vel lagra og brukt til ei kopptue i ny og ne. I midten Rauma Finullgarn. Jeg har mye av det! Sikkert dobbelt så mye som dette hvis jeg samler alt. Har planer om å hekle pledd - sånn som hekles løst og så toves, á la det jeg hekla i november. I posen til høyre er det Camelia - ganske mye av det også. Camelia har gått ut av Garnstudio-sortimentet - det er superwash i ca babyull-tykkelse (50g=175m), men mykere. Skal nok få brukt det til noe!:o)

Så et par av UFO'ene mine. Si hei til Brunostgenseren!:o)
Denne starta jeg på høsten 1994. Hadde planer om å strikke to til og med - til mine to nevøer (nå 22 og 24 år...) Strikka ivrig ivei da jeg reiste på utveksling til Arkhangelsk. Masse tid til å strikke de tre første ukene. Så var vi på vår første fest og begynte å bli kjent med lokalbefolkninga, og så ble det ikke mer strikking hele det året jeg var der! Og helt ærlig - jeg tror ikke denne bli ferdig heller! Ser dere den mønsterborden? Den er altså strikka fram og tilbake - med opptil 4 farger i bruk på en og samme omgang! Argh!! Noen som digger mønsterstrikk fra vranga eller?
Fine geiter da!;o) Jeg kunne selvsagt droppe geitene på ryggen, men...

Så var det Nordlandskofta jeg helt hadde glemt! Også påbegynt ca midten av nittitallet, eller kanskje litt før. Den er nemlig strikka i største størrelsen (les mann), og det var da jeg var på mitt største. Tror jeg skal gjøre den ferdig. Har ikke lyst på den sjøl, men noen burde den kunne varme.

Noen av UFO'ene var håpløst fortapte og blir kasta (jeg rekker ikke opp - småkrøllete garn blir ikke brukt uansett). Et av de prosjektene var i Karisma (Garnstudio), og der var det 10 nøster igjen av disse tre fargene. Regna ut at det skulle holde til en genser str. 9 år ca. Bruker samme oppskrift som til Leos stripegenser. Det er tynnere garn, så jeg satsa på maskeantallet for største str isteden, og det blir lik størrelse.

Til slutt vil jeg takke for alle hyggelige kommentarer til 365-postene mine! Jeg har jo prosjektet for min egen del, men jammen er det kjekt at andre har litt glede av det óg!:o)

Ha en fin start på uka!

2 kommentarer:

Trude Julie sa...

Den brunostgenseren ser jo bare så kul ut, den bare må bli vanvittig kul når den blir ferdig. Må si det imponerer denne ryddinga di, kanskje det kan inspirere litt ;)
Ha en finfin dag.

Ania sa...

Hallo, brunostgenseren MÅ jo bare gjøres ferdig! :D