søndag 7. august 2011

Utstillingssøndag

Vi har mormor (aka mamma) på besøk, og da havner vi gjerne på kunstutstilling. Idag fikk vi med oss to stk. med innlagt pause på kafeen Smakverket. Først gikk turen til Permanenten (Vestlandske kunstindustrimuseum) og utstillinga Brukbart. Den handler om gjenbruk og redesign. Mange artige og fine ting der. Inspirerende. Utrolig hva som kan lages av 'søppel' hvis man bare klarer å tenke litt kreativt!
 Veske av brettede magasinsider.
 Fine kjoler fra Luddeklær.
Krakk med filtroser og lampeskjermer av gamle kassetter.

Etterpå gikk turen til Bergen kunsthall og festspillutstillinga med Hanne Borchgrevink. Det var en artig opplevelse, det også. Stilig bruk av rom og farger. Og veldig fotovennlig!

Motivet er ikke så veldig variert - her er det HUS hele veien!:o)

 Den ene veggen var knall blå:

Og det ene rommet var malt som om det var innsida i et av de malte husene hennes.  Vegger, gulv og tak i forskjellige farger. Stilig effekt - men det var en heftig grønnfarge, altså!
 Leo syns det var artig å snurre rundt og rundt!
Jeg skulle prøve, jeg óg. To ganger rundt og jeg holdt på å gå i bakken. Her står jeg og prøver å komme meg;o)
En viss likhet? Mamma syns jeg ligna litt på huset, så jeg måtte værsågod ned på alle fire! Kom meg opp igjen før det kom noen andre inn;o)

Kan anbefale begge utstillingene om du skulle befinne deg i Bergen. De varer til hhv. 28. og 21. august.

7 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, det siste bildet der var lekent!

E sa...

Hihi; ser den likheten ;) - og så gøyalt da :) Alle grønnfarger passer forresten sammen :P Kos dere med besøk :) Klem, E

Hege sa...

Hihi - herlig det siste bildet! Ser helt klart likheten! Ser ut som to morsomme utstillinger.
Og et komplement til deg: du kler virkelig kjole!!
Ha en fortsatt finfin mandagskveld!
Klem Hege

Anne-Britt sa...

Ser ut som artige utstilinger. Skal ha de i tankene neste gang jeg er i byen ;) Artig med likheten da. Herlig bilde. Ønsker deg en fin uke Ellen. Klem fra meg

Pia sa...

Kul utstilling! Og kule fotobakgrunner:)

banglamarie sa...

Lekre bilder.
Nå er det lenge siden jeg har vært på utstilling i byen, tror jeg må ha meg en tur. Ble inspirert :)

-herlig likhetsbilde. Fargene er bra like, men synes ikke du er så firkanta at jeg tar deg for å være et hus ;) Tji hi.

Ania sa...

Herlige bilder, fikk lyst til å dra på utstilling! :D