lørdag 2. desember 2006

Lysfest


Da er julemåneden igang!:o) På tide å begynne og tenke på jula så smått kanskje...
Idag har i alle fall bergenserne starta adventstida med tradisjonell lysfest rundt Lille Lungegårdsvann. Vi måtte ut og får det med oss, vi også - i alle fall siste delen (den med mest PANG i!). Der var tusenvis av fakler, julesanger, tent julegran midt i vannet, og fyrverkeri - alt sammen i regn av varierende styrke... Ganske stemningsfullt likevel. Ungene var ikke overvettes interessert i taler og sang, men da fyrverkeriet satte i gang, ble de store i øynene! Marek utbrøt et stykke uti: Dette er jo virkelig en himmel full av stjerner!;o) (De har lært den sangen i høst)
Prøvde å ta bilder av stasen, jeg da - noen ble helt OK, så her ser dere!

8 kommentarer:

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Nydelige bilder :)Fyverkeri er utrolig flott og spennende, spesielt for små og noen ganger også for litt store ;)

Linda sa...

Å, det så virkelig kjempekoselig ut. :-) Flotte bilder du hadde fått tatt!

Ania sa...

Hihi, så søt! Og bildene dine er kjempeflotte! Har du noen tips til meg og nyttårsaften?? (om jeg tør ta med speilreflekskameraet mitt, det spørs med tanke på festen jeg skal til, hehe)

banglamarie sa...

Så lekre fyrverkeribilder!!!
Ser ut til å ha vært en flott lysfest!!

Anette S sa...

Nydelige bilder! Kan jeg spørre om innstillingene på kameraet? Er jo ikke så lenge til nyttår!

Ellen* sa...

Takk for hilsener!!:o)
Til dere som spør om innstillinger; jeg tror jeg hadde det på P og iso 1600 (det er det jeg bruker når det er dårlig lys). Og så prøvde jeg å holde kameraet i ro, og bare knipset ivei! Det er nok lettere hvis man har stativ - ganske mange ble uskarpe. Jeg har EOS 350D, forresten.

Anette S sa...

Tusen takk, Ellen! Da er det håp for nyttårsaftenbilder her også!

Helle sa...

Hei, så flotte bilder du har tatt av fyrverkeriet! Det får jeg aldri til... Koselig blogg, jeg titter helt sikkert innom her igjen!