mandag 15. juni 2009

Helga mi:o)

På fredag hadde jeg invitert noen damer til scrappetapas - dvs. scrapping og tapas i skjønn forening fra i tretida på dagen. Jeg har ikke scrappet noe på leeenge, og det jeg kom ikke igang denne dagen heller, men det er jo superkoselig med masse folk rundt bordet uansett!:o)Fine gaver fikk jeg óg! Tapasen er jeg litt stolt av å ha fiksa sjøl - det er endel å holde styr på. Men jeg hadde fått kyndig hjelp av Håvard dagen før, han laget kjøttbollene i deilig krydret tomatsaus, og har veiledet meg i andre retter. Greit å ha en ekspert å spørre;o)
Her er de koselige damene: Vibeche, Eli, Gry, Sonja, Maren og Marie. Fint å ha stort bord!:o)

Tapas: Kyllingspyd, tomater, ruccolasalat m/tomat og pinjekjerner, it. skinke, it. krydret pølse og chorizo, spanske kjøttboller, aïoli, oliven, manchego-ost, marinerte scampi, bacondadler, ovnsstekte potetbåter, cheddarbrød (fra Marie) og olivenbrød.

Lørdag var det tidlig opp og sende Marek avgårde til VossCup. Etter litt mer søvn, gikk Leo og jeg til byen, og bare kosa oss. Var bl.a. innom Kreativt Marked på Bryggen. Sånt er bare så flott! Der traff vi Marie, som jobber for Maria Udd. Hun sto og hekla - så koselig! Jeg hadde store problemer med å velge hvilke pulsvarmere jeg skulle kjøpe - det er jo såå mange fine! Masse anna fint også, for den saks skyld! Men jeg endte opp med noen skikkelig spreke i mørkrosa (cerise?) med røde hjerter på. De vil friske opp enhver trist og kald høst- og vinterdag, det er ihvertfall sikkert! Jeg kjøpte også ei musematte fra annek, med dette motivet.
Marie på post!:o)

Pulsvarmer

Nærbilde, med ringen jeg fikk i bursdagsgave av søstra mi &co. Artig!;o) Laget av Snella&Petronella.

Jeg fikk shoppa endel mer også - da den etterlengta junilønna kom, hadde jeg opparbeida ei lang shoppingliste nemlig! Det er jammen mye deiligere å ha penger enn å ikke ha det!:p

På søndag var det opp tidlig igjen, og så dro Leo og jeg til Voss for å heie på Djerv-gutta! Nydelig sol var det, og en riktig fin dag for fotballcup. Guttene spilte og kjempet, og klarte å vinne alle fire kampene sine - da kan man ikke være anna en fornøyd!
Måljubel!

Leo er ikke det minste fotballinteressert, men han storkoste seg med ei klassevenninne som også var med storebroren sin. Her har de fått sukkerspinn før vi tok toget ned igjen.

Alt i alt ei finfin helg altså!:o)

6 kommentarer:

Eli sa...

Takk for en kjempekjekk fredagskveld - og for en god mat!!!! Jeg drømmer om tapasen din enda jeg :) (og kommer gjerne igjen på tapas en annen gang også altså *fnis*) De pulsvarmerene var perfekte til deg og den ringen - DIGGER den!! Virkelig deg og sååå herlig :) Flotte bilder av gutta på Voss også - det ser og høres ut som om helgen din har vært flotterskalotters, akkurat sånn det skal være :) KLEM

Aquarell sa...

Høres og ser ut som en knallflott helg!:D

Maren sa...

Fantastisk kveld, og herregud..... for en mat!!! Jeg gir meg ende over, og bare håper at du serverer tapas igjen en annen gang! :D

banglamarie sa...

Takk for en superkjekk tapasscrappekveld. Nydelig mat. Virkelig helt fantastisk. Første gang jeg har smakt tapas og det var flotters kalotters fra ende til annen. Blir sulten av å tenke på det *knis* :)

Kjempekjekt å ha "besøk" på Kreativt Marked :) De fargene du valgte på pulsvarmerene passet deg så godt! Og ringen er KUL!!

Flotte bilder av gutta på Voss :)

Ønsker deg en riktig så god helg :)
*klem*

Sonja sa...

Tusen takk for herlig mat og en fin fredagskveld. En herlig smakrik opplevelse!
Herlige bilder fra både kreativt marked og fotballcup. Ser ut som en perfekt helg!

Klem

Ania sa...

Så herlige bilder!!! Litt sjalu på tapasen deres :D :D Når er neste tapas, jeg vil og smake :D