fredag 12. februar 2010

Litt kreativt på en fredag

Ahhh - fredag!! Min favoritt av ukas dager! Selv om jeg vanligvis er ekstra trøtt når fredag ettermiddag kommer, så er fredagsfølelsen så god, så god!
Ville bare vise siste ukes kreative krumspring. Min gode venninnekollega (eller kollegavenninne:o)) Pernille fylte 40 år denne uka. 40 år!! Og hun er merkelig nok født samme år som meg! Enda jeg fortsatt er ung og lovende! Eller?? *fnis* Vel - iallefall - gave måtte hun jo få! Jeg visste at hun skulle få iPhone til bursdagen, så jeg sydde et etui, inspirert av liknende ting på Etsy.
 
Inni var det en iPhone i papp, med gavekort på baksiden, på en lunsj på restaurant. Jeg har fått rapport etterpå om at den ekte iPhonen passer perfekt oppi:o)
Her er et lite stemningsbilde fra bursdagskortlaging forresten. Bevis på at både Quickutz-tanga og restepapiret blir brukt!;o)
Jepp - det er 40 40-tall der...

Ellers - jeg strikker og hekler fremdeles. På søndag la Boop/Malin ut et mønster på Minneriket, på ei strikka kopptue, med oppfordring om å strikke. Jeg hadde bomullsgarn og pinner liggende klare, for jeg hadde tenkt å strikke kopptue uansett (det raser en liten kopptuefeber rundt på div. blogger jeg leser for tida, nemlig. Blir smitta, jeg óg...) Sånn ble kopptua mi (rett fra pinnene, ikke dampet eller strukket eller festa tråder engang).
 
Strikka i PT Petunia på pinner nr. 4.
Etterpå kjøpte jeg et blått nøste og strikka ei med bare et større hjerte på. Artig med sånne fort-gjort-prosjekter!:o) Men nå skal jeg konsentrere meg om pleddet og kofta mi igjen, tror jeg.

Takk for besøket, og ha ei strålende helg! Jeg skal kjøpe meg en diiiger blomsterbukett og ei flaske vin!:o)

11 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅåå så stilig den Itelefonholderen var!!!

Håper du får en strålende helg!!!

*klem*

Eli sa...

Den var knallkul! Digg Ellen :) Så kjempegøy å få noe så flott! Kortet var digg; kanskje noen andre får noe lignende snart? ;) Kos deg med vin og deilig fredagskveld, og så håper jeg vi sees snart - selv om det ikke blir i kveld (vi skal jo ha RR; du skulle ha vært der!!!!) KLEM

Hege Folkestad sa...

Så kult alt saman! Koppetvåge (tue) skulle kanskje til og med eg klare å finne tid til! Kallaks garn brukte du?

Ellen* sa...

Takktakk:o)
Hege - det står i innlegget, men garnet heter Petunia og er fra Per Tryving (PT)

Hege sa...

Heia!!
Du og du så kul Iphone-veske!! Digge -digge!
Og den kopptua var jo bare superfin. Kanskje jeg må prøve meg på det mønsteret en dag. Brukte du et helt nøste garn til denne?

Ellen* sa...

Takk Hege* - nei, jeg brukte ikke et helt nøste. Strikk ivei du! Jeg skal snart prøve en sånn som du har laga mange av.

Maren sa...

Åh, så tøff den holderen var! Superkreativ dame du altså! Og så ble jeg imponert av de 40 40-tallene, tålmodighetsprøve? :p

Anne-Britt sa...

Åh så flott iphone etuiet ble da. Tipper hun ble kjempeglad for det. Savnet deg i går, men det tar vi igjen. Kjempeflott kort, så mange 40 tall da... ;) og kopptue. Du er superdyktig. Klem

banglamarie sa...

Leker iPhone-etui :o) og annet!!
Håper du får en superduper helg!

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Knallstilig Iphone etui....me like :)
Ellers synes jeg du er super flink når det gjelder strikking og hekling, for det er noe jeg overhode ikke har peiling på :)

Kortet er jeg bare imponert over, kjempe flott :)

Ha en herlig lørdagskveld.
Klem

linn kr/sykepleier sa...

For det første: For en sinnsykt stilig mobilbeholder. Diggbart mønster og figur.
Men den kopptue.....PRICELESS!