fredag 13. august 2010

**nobel bopel**

I ettermiddag har jeg vært på åpning av nobel bopel - en 'nærmiljøkafé' på Møhlenpris her i Bergen. Møhlenpris er en hyggelig liten bydel - vi bodde der før, og ungene går fortsatt på skole der. Nå har noen driftige unge mennesker starta en kjempesjarmerende kafé/bruktbutikk i Welhavensgate 64. Den har vært åpen tre dager i uka i hele vinter, mest som bruktbutikk, mens de har venta på at alle papirer skulle ordnes, men nå er de altså igang på orntli'!
Stinn brakke i ettermiddag - dette er et populært tiltak i nabolaget!
Fine møbler med fine blomster.
Flinkt og fornøyd firkløver: Thomas, Siv, Åshild og Espen
De har respatexbord og alle rettigheter :o)
...og kake og kaffe på sjarmerende kopper og fat.

Nobel bopel er rett og slett et kjempetrivelig sted - og jeg håper det blir suksess! Ja til lokalt initiativ! Jeg skal ihvertfall innom der fra tid til annen!:o)

Er du i nærheten - ta en tur innom!

3 kommentarer:

Monica sa...

Heisann:o)

Ser ut som en koselig plass å møtes over en kopp kaffe. Det er alltid flott at noen vil satse og åpne nye butikker/kafeer. Lykke til til dem :o)

monica

Pauline sa...

Så ut som en spennende plass. Har en venninne som bor på Møhlenpris, får lokke henne med meg neste gang jeg er på besøk! ;-)

Anne-grete sa...

Endelig er det et sted der man kan gå både med venner, og eller alene. Ta seg en øl ellers litt lsjokolade, og litt å spise. Lese aviser og KOSE seg. Jippi!!