lørdag 16. juli 2011

Vintagekjole♥

Jippi - jeg fant meg kjole idag! På min ferd gjennom Skostredet med guttene traff jeg på denne kjolen på ei prøvedukke ute i gata. Den tiltrakk seg min oppmerksomhet, så klart, blå og prikkete som den er!:o) Kikka litt nærmere på den, og fant ut at "jo, den kunne kanskje passe..."
Mest flatterende uten blitz, syns jeg, men det er blitzbildet til høyre som viser fargen best.
Og det gjorde den! Vel - nesten... Dere ser sikkert glipen der glidelåsen er?;o) Jeg får den igjen - men da kan jeg ikke trekke pusten skikkelig... Litt upraktisk i lengden. Men jeg fant heldigvis ut at det må gå an å ta ut litt i innsnittene foran eller bak og/eller i sømmonnet i sidene. Det er nemlig bare akkurat der at det mangler et par cm - ellers sitter den perfekt! Dama som har butikken ble kjempeglad for at den passa. Var visst mange som hadde sett på den og prøvd den, siden den hang så synlig ute i gata. Jeg er også glad for at ingen hadde passa den før meg!:o) Gleder meg til å få fiksa den (har tenkt å få min flinke søster til å hjelpe meg), og så bruke den. Men et hvitt belte på kanskje, og sko som passer til. Den er i bomull og akkurat casual nok til at jeg kan ha den på jobb for eksempel.

Jeg er ikke typen som stadig går i bruktbutikker og leter etter skatter, egentlig. Syns det er så mye å leite gjennom bestandig, ofte er det trangt og dårlig lys og det meste er enten ikke interessesant eller ikke i rett størrelse. Såh - det blir mer sporadisk. Men det hender man har flaks da óg!:o)

7 kommentarer:

Anne-Britt sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne-Britt sa...

Skikkelig Ellen kjole :) Og sitter jo som et skudd. Den var kjempeflott. Slitan med ny kjole og ha en riktig så fin lørdagskveld :)

cashmereandcamera sa...

Denne var skikkelig lekkersmekker! Og gjør som du allerede har funnet ut - ta ut det du trenger i innsnittene (damp forsiktig over etterpå og se om du får de gamle sømmene (blir ofte hull etter tråden) til å gå sammen og forsvinne litt. Er så morro å komme over sånne skatter når man minst ventet det!

Fortsatt finfin sommer!

Hege F sa...

Så flott kjole! Kanskkje eg får sett den laiv ein gong, då :-) Lunsj ein dag, kanskje? Når eg blir ferdig med å feriere?

Hege F sa...

Så flott kjole! Kanskkje eg får sett den laiv ein gong, då :-) Lunsj ein dag, kanskje? Når eg blir ferdig med å feriere?

Sonja sa...

Kjempeflott kjole :) Ønsker deg en fin sommer videre! klem

banglamarie sa...

Lekker kjole!! -og vips har du fikset litt.