søndag 5. oktober 2008

Uka mi!

Ja, da var uka mi over - dvs. den uka jeg har dokumentert litt mer enn vanlig. Egentlig har jeg jo tatt mye færre bilder enn ei vanlig ferieuke for eksempel, men dog flere enn ei vanlig uke-da-det-ikke-skjer-noe-spesielt. Merker at entusiasmen var størst de første par dagene - syntes det var kjempeartig å knipse rundt mot både vanlige og uvanlige motiver - men nå er jeg er igrunnen litt glad for at jeg kan la kameraet ligge hjemme imorgen;o)
Her er uka mi oppsummert. Ikke at jeg tror det er spesielt interessant for andre, men så syns jeg liksom litt av poenget med dokumenteringa er å vise det fram på en eller annen måte (eller kanskje ikke, men jeg gjør det nå likevel...) Jeg har bare plukka ut fire bilder pr. dag. Når jeg lager album tar jeg nok ni. Men dette blir detaljert nok for bloggen min, syns jeg:o)
Mandag:
1. Tok meg en fridag, sidenHåvard var på besøk - deilig!
2. På vei til SFO med Leo traff vi på et kjempekult høst-tre.
3. Marek og bestevenninna solgte lapper, kaffe og saft utenfor SV-fakultetet og tjente seg litt lommepenger.
4. Kvelds.


Tirsdag:
1. Leo får man verdens beste morgenkoser av! (Og Marek er flink og lydig hjelpefotograf)
2. Prøver å stikke av fra kameralinsa;o)
3. Vakre farger finner man overalt.
4. Dongeribuksevask for hånd - ikke akkurat en fornøyelse, men vaskemaskinen nekter å gå rundt:o(

Onsdag:
1. To lyse hoder på vei til SFO.
2. Skal undervise i EndNote. (Tok bilde før studentene kom inn *feig*)
3. Seinvakt - jobba til sju - dette var et etterlengta skjermbilde;o)
4. Ikke alle er helt skutt og vil bare ligge på sofaen...


Torsdag:
1. Det er utrolig hva man kan få tatt bilde av, med kameraet på en armlengdes avstand;o)
2. Samme som over, egentlig... Hadde vært et ærend i byen i lunsjen, kjøpt med meg en deilig ismocca, og på toppen av trappene opp til Johanneskirken ligger denne kule gulgrønne veggen. Fikk et innfall og smatt inn for en veldig kjapp photoshoot med meg selv. Man føler seg ikke på det aller smarteste når man står sånn og tar bilde av seg selv helt mutters aleine, men jeg prøver å ikke bry meg om det... Blir kule bilder av og til i alle fall!
3. I babusjka sin butikk - Marek prøver ny lue.
4. Oppvask for hånd. Oppvaskmaskinen vil heller ikke gå som den skal - stønn!
Fredag:
1. Tidligvakt i skranken. Spiser sjokkis og leser scrappeblogg i smug;o)
2. Ibsen - også kalt Agurkmannen pga. øynene *fnis*
3. Hele butikken til halv pris *say no more*
4. Playstation 2 & Ben 10


Lørdag:
1. Først rydde rommet!
2. Så lage muffins:o) Leo svingte kniven først, og kutta seg i fingeren, har bilde av det også.
3. Fin grønn Mini
4. Lørdagsgodt - et forsøk på å tømme godteskapet.


Søndag:
1. Leo med morgen-kakaoen.
2. Kino! Wall-E! Popcorn!
3. Høst + regn.
4. Taco kan da godt være søndagsmiddag:o)

Det var alt for nå - senga kaller! Og imorgen starter ei ny uke. Lover å ikke gjenta prosjektet!

11 kommentarer:

Ann Hedvig sa...

Stilige "dokumentar" bilder Ellen!

Tipper det blir ett kjempekult album :o)

Kirsten sa...

Urk, så kjipt med trøbbel på maskinfronten... Vi fiksa oppvaskmaskinen for et par uker siden, det var ikke spesielt hyggelig ekstrautgift... Vaskemaskinen vår begynner også å harke litt, men det prøver jeg å ikke legge merke til. Rett og slett.
Kult med dokumentering da, jeg må ta en sånn uke en vakker dag selv, helst når jeg ikke er i tåka *hihi*

*klem*

Anette S sa...

Så koselig å få ta del i uka di! Takk for at du deler! Åh, jeg savner kinoen i Bergen! Langt å gå fra busstasjonen, men for en fantastisk kino!

Renée og Amanda sa...

Så morro å se din uke! Mange fine bilder du har tatt, og det av deg selv ved den grønne veggen var kjempetøft! :)

Carrin sa...

Gosj!!!!
Så masse flotte bilder og kul dokumentering! Hyggelig lesestoff tidlig på morran!! ;)

Kathrine sa...

Å så gøy å se! Mange kule bilder.
Og så ser jeg hvor lurere det var med 4 enn 9 *fnis* OG å spare det opp til en dag. Men jaja - jeg skal heller overhode ikke gjøre det der igjen.

Ania sa...

Kjempegøy å lese!! :D (og vel, kjipt med maskintrøbbel....men det ble liksom litt kule dokubilder ut av det da *ser det lyse i alt...særlig når det ikke gjelder meg* *smile* :)

Vibeche Bergqvist Ellingsen sa...

Så flott dokumentert, og masse herlige bilder. Må bare si at jeg digget det treet på første dokumentasjon, råstilige farger.
Jeg håper å få se albumet en gang når du er ferdig med det, litt kjekt for ettertid å dokumentere en vanlig uke. Skal notere meg det bak øret og se om ikke jeg også gjør det en vakker dag.
Vi snakkes nok snart igjen.
Klem

LuzinhaFolch sa...

Hi Ellen,
I have a surprise for you.
Please check it out on my blog:)

Hege sa...

Så morsom lesing; flott å dokumentere en uke på denne måten. Det må jeg også se og få gjort. Men jeg vet ikke om jeg er like vågal som deg til å fotografere meg selv i det "offentlige":) Kult!
Du har virkelig fått prøvd deg som husmor i "gamle dager" du. Minus i oppvaskmaskin og vaskemaskin på en gang hørtes slitsomt ut!

Ha en fortsatt fin helg.

Klem

Sonja sa...

Utrolig kult å få "følge" dere 1 uke i deres liv. Utrolig mange fine motiver du har funnet på din vei!!!

Ha en fin uke(",)