fredag 22. mai 2009

Kurs med Cathy:o)

Jeg digger Cathy Zielske! Hun er kjempeflink med clean&simple-stilen. Har full kontroll med "equal margins", balanse, farger og fonter! Hun er grafisk designer opprinnelig, og det vises! Hun har en flott scrappefilosofi, og så er hun morsom! Jeg kjøpte den andre boka hennes - og humret og lo meg gjennom den. Anbefales.

Hun hadde et ganske omfattende online-kurs hos BigPictureScrapbooking ifjor høst. Hadde kjempelyst å være med, men jeg hadde ikke tid eller råd da. Eller noe. Men NÅ er jeg ihvertfall med på et kurs hun har, som heter "Everyone can write a little". Hun er veldig opptatt av historiefortelling også - at det er historien du vil fortelle som er fokus, ikke bildet (eller pynten for den saks skyld). Anyway - dette kurset tar utgangspunkt i mikroblogging - nærmere bestemt Twitter og Facebook, der man har hhv. 140 og 160 tegn til å si noe om hva men gjør eller tenker akkurat nå. Og så bruker vi disse korte tekstsnuttene til å lage et lite album. Det innebærer bl.a. jobbing med maler i Photoshop, hvordan sette inn bilder, forandre fonter, farger osv. Cathy viser og forklarer via video, og så er det bare å gjøre som hun sier. Syns det er så herlig å bli "holdt i handa" og vist hva jeg skal gjøre!! Jeg famler meg jo fram på egenhånd i PS, og endel grunnleggende ting kan jeg jo godt, men det er vanskelig å få lært nye ting på den måten. Jeg storkoser meg med kurset og er rett og slett inspirert! Har laget omslaget og et par-tre sider foreløpig. Skal bruke Bind-it-all til å binde det sammen til slutt. Her ser dere det første jeg laga. Ser at jeg glemte å endre fonten på den Leo-sida før jeg skrev ut. Times New Roman er ikke akkurat favoritt-fonten, så jeg skal rette det opp.

Og så har jeg fiksa og ordna litt i bloggen min, som dere ser. Headeren ble vel litt i svarteste laget kanskje - er på leit etter en jeg er helt fornøyd med nemlig:o)

GOD HELG!!

3 kommentarer:

Ania sa...

Så kjekt da! :D

Pia sa...

Ser at du har omarrangert litt i bloggen, din,ja! Flotte greier! Inspirerer meg til å prøve litt mer i min blogg - førstepri nå er å få til en sånn "Blogger jeg følger"-greie...

S_U_F_69 sa...

Høres ut som en artig og kjekt kurs! Forsiden på albumet ble kjempestilig. Kos deg med kurset.