onsdag 6. oktober 2010

Hurra - pakke(r) i posten!:o)

Jeg fikk endelig pakken min fra yarn.com! Ja, ikke at det tok noe urimelig lang tid - det er bare at jeg gjerne vil ha den med én gang! Men siden den tok turen innom tollen uten at de gadd(?) å slenge på et tollkrav, så er jeg veeldig fornøyd!:o)
Grunnen til at jeg bestilte garn, var at jeg hadde funnet et garn som kan passe til uglegenseren jeg nevnte for noen poster siden. Et lilla et, i passe tjukkelse, og endatil rimelig. Men jeg kunne jo ikke bestille bare det! Når jeg først måtte få pakke fra USA, og til og med var over tollgrensa! Så jeg plukka med meg litt mer fra noe av det som var nedsatt. (Det er en svææær nettbutikk, og de har alltid en mengde garn som de selger ut billigere) Over her er Mirasol Miski - babylama-ull. Veeeldig mjukt:o)
Her er et nøste grønt til bølgeteppet mitt (som er tatt i bruk for lengst), noe økologisk bomullsgarn og to nøster Araucania sokkegarn. Artig å prøve litt forskjellig. Skal nok finne noe å bruke det til etterhvert...
 Og her er det lilla garnet! Det er Northampton bulky fra Valley yarns. Ikke helt min favoritt lillafarge, men slett ikke verst! (jeg liker best den dype, ganske blålilla fargen) Ikke noe supermykt garn, men stødig, og etter hva jeg har lest om denne genseren, så er det sånt garn som passer best. Har sett flere på Ravelry som har brukt dette garnet. Men er litt spent altså - på om det blir for stivt og 'klumpete'. Vi får se - I'll keep you posted!;o)
Og her er to bøker som kom til meg i forrige uke, den venstre fra Amazon og den høyre fra PurlSoho. Det er forøvrig en herlig plass med inspirerende blogg og masse snadder i nettbutikken! Og så er det en ekte butikk i Soho, NY - absolutt på lista mi over ting jeg skal besøke når jeg en gang kommer meg over dit!:o)

Til slutt: TUSEN TAKK for alle koselige kommentarer på GIBORT'en min!! Det er så artig med masse kommentarer, både fra dem som ofte legger igjen hilsen, og kjentfolk "fra virkeligheten" som ikke bruker å si noe her - og fra helt ukjente folk, som jeg kan bli kjent med! Kjempekoselig!:o)
Og har du ikke deltatt enda, så er det enda mulighet - trekninga er ikke før på tirsdag!

3 kommentarer:

Eli sa...

Så masse flotte farger da!! Pakke til å bli glad av :) Skjønner hva du mener med den lillafargen ut fra hva du viste meg, men den var jo fiiin den der og, og den genseren er jo bare SÅ fin! Dette blir bra :) (og kanskje vi blir tvillinger :P ) Kos deg med garn og bøker; og ikke minst - LONDON!! Ha en superfin helg Ellen :) Klem

banglamarie sa...

Så herlige farger!! -og garnet ser supermykt ut!!

-håper jeg får knafse litt på de bøkene dine. Ser superunspirerede ut!

God helg og god tur! *klem*

Anne-Britt sa...

Så masse flott garn du har fått og så mange fine farger. Gleder meg til resultater :) Og de bøkene så virkelig kjekke ut :) Ha en fin Londontur.