onsdag 17. mars 2010

For en neve dollar...

...kan man handle seg en hel del 'lykke' ;o)

Jeg hadde jo hørt at det er store shoppingmuligheter i USA, så jeg hadde litt forventninger på det området. Skramlet sammen det jeg kunne av penger før jeg dro (hoppet over et par regninger f.eks ;o)) - og var klar for å shoppe! Det stemte, det med bra shopping altså! Svære shopping malls, svære varehus - veldig stort utvalg og  (et veldig viktig poeng!) - billig! Med en snill dollarkurs er prisene godt under norske, og i tillegg var det mye salg der vi var, særlig i klesbutikker. Amerikanske merker er jo spesielt billig, Levi's-bukser til mellom 200-300,- og Converse-sko til 250,-  Nice!:o)

Som et apropos til fjorårets innlegg om mer kjolebruk - her er de 7 kjolene jeg kjøpte:
 De to til venstre er samme modell, litt sånn tunika-aktig, som jeg gjerne bruker tights under, den prikkete er lengre, i et fint lett stoff, lommer i siden - blir deilig til sommerhverdagsbruk, den til høyre er en strikkakjole, og fargen er mørk cerise mot bringebærrød.
Den blå og den rød er litt sånn tradisjonelle finkjoler - kostet 150,- på salg - kjekt å ha, tenker jeg. Den røde er ikke fullt så blank som den ser ut, den er litt sånn halvmatt og i en fin julerød farge. Den til høyre er en Calvin Klein-kjole, og den eneste jeg betalte full pris for. Den er kjempefin, og helt min stil!:o) Med en liten bolero blir den antrekk på en bryllupsfest i mai.
Dette året skal det bli kjolesommer!!

Skoene jeg kjøpte:o) De røde i midten var på restesalg og kosta 110 kroner sånn cirka, og det er skinn.

Jeg shoppa jo en hel masse anna også selvfølgelig, men jeg rakk faktisk ikke å bruke opp pengene mine! Vi var jo travelt opptatt med andre ting det meste av tida, og dessuten tar det tid å shoppe i svære butikker!! (Men jeg hadde jo noen ventende regninger hjemme, så det var kanskje like greit...)
Jeg kjøpte bl.a. dresser til Leo og Marek, skikkelige findresser! Og for alt på dette bildet (to dresser, dongeribukse, badeshorts og Converse-sko) betalte jeg ca. 825 kr.! Er det rart man blir litt shoppinggal!?

Ellers så skal jeg ut og reise idag - til Hamar på Det norske bibliotekmøtet, og Oslo på kjærestehelg. Helt uten shopping, men sikkert med mye anna kos!:o)
Tusen takk for besøk i bloggen min!!

10 kommentarer:

Hege sa...

Olala - så mye fint du har shoppet! Mange flotte kjoler, så nå får vi håpe det blir kjolevær fremover!! Skoa var også fine, likte spesielt de røde midt på bildet. De så veldig gode ut.
Ha en superfin onsdag.

Klem!

Eli sa...

Så mange flotte kjoler!! Digg :) Kan skjønne det frister å shoppe når dollarkursen er så snill; hadde ansett deg som rar om du ikke hadde slått til - og rar vet jeg jo at du ikke er (vel...kremt ;) ) Kos deg masse i Oslo Ellen :) KLEM

Sonja sa...

Åhh herlig med shopping ja ;)

Gleder meg til å se bilde av stilige gutter i dress :)

Ha en fin tur til Oslo :)

Christine; -små gleder sa...

ÅÅÅ so masse flott du har shoppa deg!
Digga kjolane- spesielt den prikkete. Virkelig niiice!

Converse er herlig- eg har eit par i brunt og eit par i blått; og i år trur eg eg går for kvitt!
Mykje lykke i eit par sko!

Ha ei herleg kjærestehelg! :)

Pia sa...

Det er shoppedama si, det!
Du reiser til Oslo i helga, jeg kommer til Bergen...ja, ja.
Veit du forresten om en butikk der de har ålreite penklær til gutter?

Linda S sa...

SÅ mykje fint du shoppa :) Då vi var i USA følte eg at eg ikkje handla så mykje (måtte jo begrense meg litt pga oppbevaringsplass heim att)- men det blei no litt likevel :)

Ann Hedvig sa...

Bra å se at du fikk handlet litt :o)

Kunne nok tenkt meg noen av de skoene der ja....

Håper du får en super kjæreste helg i Oslo :o)

Pia sa...

http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=40839322

kom over denne, måtte bare sende den til deg...

Catrine sa...

Så mange flotte kjoler! Shopping er herlig - og iallefall når man får mye for pengene! :)
Kos deg i helga!

Monica sa...

Djizz, så utrolig mye LEKKERT! God smak du! Men det visste jeg igrunn :) Er i tillegg utrolig gøy å shoppe billig, sånt kan vi like :)