fredag 30. januar 2009

Fin fredag:o)

Hurra, det er fredag igjen! Fredag er en fiiin dag. Og her i Bergen skinner sola til og med!:o)

Forrige helg var vi på hyttetur i snøens verden. Det var kjempefint, og ungene fikk en deilig dose med snølek og skigåing. Marek fikk også prøvd seg på nedoverski for første gang sammen med onkelen og fetteren, og han fikk teken på det etterhvert og vil gjerne gjøre det igjen. Jeg har aldri prøvd selv, så det blir neppe meg som tar han med i bakken, men satser på at noen andre gjør det:o)

Har ikke noen bilder klare fra hverken bakke eller hytte, men jeg kan jo vise pulsvarmerne jeg strikka på hytta. De er verdens enkleste, i rillestrikk fram og tilbake, og med en liten heklekant øverst og rundt tommelen. Garnet er tynn alpakka, og det er kjempemykt og varmt. Har brukt mine nesten konstant siden de ble ferdige - inne og ute.

Knappene er fra Snella&Petronella - digger dem! Her er et par jeg strikka til ei venninne til jul også:

Og så til slutt et glimt fra forrige århundre;o) Det er undertegnede sommeren 1971 (det må være det, jeg ser ut som en ettåring, gjør jeg ikke?) og det er så artig å ha, for fargebilder har jeg ikke så mange av fra barndommen. Og så er jeg helt forelska i stoffet på kåpa jeg har på meg! Nydelig farge og mønster. Det skulle jeg gjerne hatt nå! Driver og ser på stoff på nettet for tida - og kjøper litt også - og har planer om å sy diverse, tror jeg starter med ei veske eller to. Må bare komme meg en tur på Stoff&Stil først... En annen ting med bildet forresten: jeg har rosa bukse på! Jeg trodde egentlig rosa var ikke-eksisterende på 70-tallet, men her er beviset på at jeg faktisk hadde minst ett rosa plagg! (før midten av 80-tallet, da jeg hadde min eneste rosa periode...)


Ha ei superduper helg, alle sammen!!
(det skal jeg - inkludert tur til Oslo og min kjære på søndag - hurra!)

5 kommentarer:

Anne-Britt sa...

Så flotte pulsvantene var. Har du oppskrift? De så virkelig deilige ut. Og så søtt bilde da;) Ønsker deg en fin helg.

banglamarie sa...

Knallflotte pulsvarmere! Digger knappedetaljene på. Så kule disse knappene fra Snella og Petronella!!

Så søt i blå kåpe og rosa bukse :) Utrolig kult stoff i den kåpen ja!

God helg :)

Sonja sa...

Artig å få se bilde av deg som lita og kåpa var herlig ja!!!

Ønsker deg en superduper helg!

Camilla G sa...

For en herlig liten frøken! Og så flink du er til å strikke. Så jevnt og fint. Når jeg strikker så må det toves etterpå for jeg strikker løst opg fast om en annen, det varierer etter humøret tror jeg.
Jeg forvillet meg innom den bibliotekbloggen da jeg gikk via profilen din og innpå her, og der ser jeg at de har anmeldt Haruki Murakamis siste bok Kafka på stranden som en favoritt!! Jeg husker da jeg leste den sammen med mange andre fra scrapping.no, jeg har den dag i dag ingenting igjenfor de timen jeg slet meg gjennom den. Nei, jeg tror jeg holder meg til de mindre kompliserte sengelektyrene:)
Uansett, jeg skulle bare innom for å kikke på flotte layouter, bilder og strikkesaker, og ønske deg god helg! =)

T:o)ve sa...

Så flotte pulsvarmere!
Herlige og varme :)
Digger bildet av deg som lita, og den kåpa var nydelig. Du får si fra om du finner stoff som ligner ;)
Ha en fin dag!