mandag 14. desember 2009

>>>>stressa<<<<

Da er det offisielt: julestresset har inntatt meg og mitt liv! 10 dager igjen idag, og jeg føler at jeg trenger det dobbelte for å bli ferdig! Iiiiiiik! Jeg strikker og hekler og syr og filter og maler og redigerer bilder og lager kalendere - har ørten prosjekter samtidig og er ikke helt ferdig med noen ting! Fristen for pakkesending nærmer seg - og den må bare nås. Kjenner på meg at innpakkingen ikke kan bli veldig avansert... Baking og denslags har jeg også planer om, men når?? Hadde jo tenkt å lagge pepperkakeby jo!! Tror bare jeg må slutte å sove... Har laga ei 'to do'-liste lang som et ondt år, og det er bare for idag, men det trengs et mirakel for å rekke over det innimellom jobb og middag og skoleavslutning og leggetid.
Et anna stressmoment er gaver som er bestilt på nett, og som tar sååå lang tid å få. Venter på noe som har reist i tre uker fra England! Er det mulig??
Rydding og vasking gidder jeg ikke snakke om engang - får ta på meg 'hvit tornado'-drakten en gang i neste uke... Ja, har jeg nevnt at jeg reiser bort i helga? Skal til Oslo på kjærestetur - og det gleder jeg meg superdupermye til - men der går det bort 2 1/2 dag altså...
Ok - nok om det! Blir ikke mindre stressa av å skrive om det.
Noen fotoglimt fra helga vår kanskje?

Jeg var på design- og kunsthåndverkjulemarked både lørdag og søndag. Det var i superkoselige lokaler i Schøtstuene på Bryggen. Eneste minus var at det var trangt, og masse folk, så man kunne knapt stoppe opp uten å sperre veien enkelte steder. Med litt bedre plass hadde det vært enda koseligere. Marie solgte fine ullvarer sammen med Maria Udd, så jeg måtte knipse et bilde av henne. Jeg kjøpte noen julegaver (hadde en plan før jeg kom heldigvis, ellers hadde jeg aldri klart å velge ut noe - det var myyye fint der), og så måtte jeg ha noen flere knapper fra Snella&Petronella. De er så herlige, og noen av dem havner på et julegaveprosjekt også.

Lussekatter er et must på Luciadagen! Skikkelig gule med safran i. Vi tok med oss noen ut og delte med tantefamilien og Marie og Maria på markedet også. Lys på hodet hadde vi dessverre ikke...

Julekort har jeg bare bortprioritert foreløpig - men plutselig fant jeg ut at jeg trengte et "julekortbilde" likevel, så da ble det oppstilling på trappa i full fart igår. Ikke lett å få dem til å se noenlunde smart ut samtidig, men dette ble koselig, syns jeg (selv om Marek er litt uklar der i bakgrunnen).
Nå fant jeg dette bildet på maskinen også - julebildet for 6 år siden:

Ah, dette var mye koseligere å skrive om. Føler meg nesten rolig igjen nå:o)
Håper alle har ei fin førjulstid! Det har jo egentlig jeg også. Tror jeg...
Takk for besøket!!

6 kommentarer:

Berit sa...

Det blir jul uten masse kaker, pepperkakeby, og en utslitt mor!
Det er viktig å kose seg, kos deg og slapp av på kjærestetur!
Her ble det brått hvitmaling på fingre.. men det blir koselig tror jeg. Bake.. hmmmm. må man? Finnes det ikke gode kaker fra Bertha i butikkene?! Jeg er bortskjemt der.. svigermor baker og baker.. og vi smaker og smaker!
Stress ned - hvorfor sende julekort?? Hva med et nyttårskort??
Da har folk tid til å lese dem også ;)
Lykke til !!
Målet her er å være lengst mulig når fredagen kommer - *det henger en gulrot* å venter da! :)
KLEM

Sonja sa...

Jeg håper du finner roen og at dere får tid å kose dere også.
Men forstår følelsen du har akkurat nå!
Kos deg med kjæreste helg, Klem

Eli sa...

Nyt kjærestehelgen og ta ting som de kommer. Stress er bare noe tull; men kjenner til følelsen ;) Håper at de siste førjulsdagene blir gode og fylte med varme, gode venner, julesanger, god mat og alt annet godt :) *klem*

Pia sa...

Stress, ja.... Jeg er ikke engang i jobb nå, og burde ikke bli stressa. Men det er ikke lett..
MEN: alt trenger man ikke å gjøre, for det blir faktisk jul for det! Så kos deg med kjærestetur og med guttene!

Anonym sa...

Åh, jeg vet akkurat hvordan du har det... *klem*
Har det helt likedan selv...

Pørv å kos eg litt oppi det hele og i hvert fall kos deg på kjærestetur. Så blir det nok julaften lell ;)

*klemmer*

banglamarie sa...

Ønsker deg gode adventsdager og god kjærestetur til Oslo :) *klem*
-skjønner stresset med internettgaver som ikke kommer i tide. Kjedelig!! Håper de kommer da!!

Takk for gode lussekatter :)
Veldig gode var de!! -og kanskje jeg kan snike meg oppskriften en gang du har tid ;) Koselig å se deg på markedet!! (har du lyst til å dele bilde med meg?)

Ønsker deg gode dager :)

-jeg går for nyttårshilsen istedenfor julekort. Blir for pes å få de ferdig til jul rett og slett!