lørdag 26. juni 2010

Mmm - deilig garn - og tingleting:o)

Jeg har kjøpt meg fint, grønt garn som jeg skal strikke sjal av. Garnet heter Abuelita tjukk merino og er fra Pickles. Det er mjukt og deilig og veldig løst spunnet. Minner litt om det amerikanske garnet jeg har hekla bølgepledd av, men litt tynnere. Jeg har en stor pakke til med dette garnet (i andre farger altså) på vei fra Pickles-butikken til meg - skal brukes til et foreløpig hemmelig prosjekt;o)
Sjalet jeg skal strikke er "Islandsk soloppgangssjal" fra Pickles. Sånn ser det ut - veldig spennende strikketeknikk (som jeg først ikke skjønte - men nå tror jeg det skal gå fint):
(bilde fra pickles.no)

Og så tingletinga da - husker dere da Pippi tok Tommy og Annika med på det?:o)
Jeg har vært på TING og lett etter ting, jeg!:o) Fikk jo noen gavekort til bursdagen som jeg koser meg med å bruke.
Her er dagens fangst:
2 stk suppeskåler fra DesignHouse Stockholm, 4 stk glass fra Iittala, sminkeveske fra Pica Pica, 6 skjeer fra Rice og 3 kopptuer. Veldig fornøyd! Jeg har 4 sånne suppeskåler fra før, med striper, og de brukes daglig til bl.a frokostblanding, så jeg har lenge ønsket meg flere (men de er jo ikke billige akkurat...).
God helg!

2 kommentarer:

Eli sa...

Herlig farge på garnet! Skikkelig sprekt og flott :) Kos deg med strikkeprosjektene dine. Jeg har blitt inspirert av deg og det fine bølgeteppet ditt og er godt igang med min egen variant; bølger m/hull og på heklenål nr3,5 - og knalle farger. Koser meg skikkelig med å hekle det. Takk for inspirasjon :) Ting er gøy; og ser at du kan å kose deg der = bra!! :)

Hege sa...

Nydelig grønnfarge. Strikket meg et skjerf av dette garnet i vinter, i en nydelig brunfarge. Det er kjempedeilig å ha på seg. Så nå etter å ha lest hos deg, så har jeg bestillt meg garn til et skjerf til! Valgte denne grønnfargen du har valgt! Og garn til et sjal. Og enda et sjal....
Mange fine ting du fant på Ting også da!

Klem